دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا امروزه در کلان شهرهای دنیا و در دیگر محل های آلوده که مسئله آلودگی هوا را نمیتوان نادیده گرفت، جهت بهبود هوای تنفسی در منزل، محل کار و اتومبیل استفاده میشود

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا امروزه در کلان شهرهای دنیا و در دیگر محل های آلوده که مسئله آلودگی هوا را نمیتوان نادیده گرفت، جهت بهبود هوای تنفسی در منزل، محل کار و اتومبیل استفاده میشود

دستگاه تصفیه هوا را امکاناتی از قبیل توانایی ایجاد یون منفی ازن زن و فیلترهای متفاوت و… از هم تمیز میدهد. در تهیه و خرید دستگاه تصفیه هوا باید به برخی موارد توجه داشته باشیم که در ادامه به آنها اشاره شده است.وجود بیش‌ از اندازه هر نوع آلاینده با توجه به مقدار و مدت پایندگی این آلاینده‌ها در هوای محیط زندگی را که سبب آسیب رسیدن به حیوانات- گیاهان- انسان‌ها و اجسام محل زندگی می‌گردد را آلودگی هوا می گویند.

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

دستگاه های تصفیه هوا با فیلتراسیون HEPA به طور موثری ذرات به اندازه (و به مراتب کوچکتر از) ویروس عامل COVID-19 را می گیرند و بسیاری از خوانندگان سوال کرده اند که آیا دستگاه های تصفیه هوا می توانند به محافظت در برابر عفونت کمک کنند از نظر تئوری پاسخ مثبت است. محققان با قدمت به آوریل سال 2020 ابراز نگرانی کردند که ویروس ممکن است از طریق دیگر از طریق هوا منتقل شود. در اوایل ماه جولای ، تعداد قابل توجهی از متخصصان در نامه ای به WHO استدلال کردند که ویروس از طریق هوا منتقل می شود. WHO کمی بعد این احتمال را تأیید کرد. سپس در ماه آگوست ، محققان شواهدی از شناور ویروس کرونا در هوای بیمارستان یافتند ، "اسلحه سیگار کشیدن" که بسیاری از محققان گفتند آخرین دلیل برای تأیید انتقال از طریق هوا است. 

دستگاه تصفیه هوا

بازگشت به دستگاه های تصفیه هوا

قطر ویروسی که باعث ایجاد COVID-19 می شود تقریباً 0.125 میکرون (125 نانومتر) است. این کاملاً در محدوده اندازه ذرات است که فیلترهای HEPA با کارایی فوق العاده ضبط می کنند: 0.01 میکرون (10 نانومتر) و بالاتر. بسیاری از رسانه ها نادرست اظهار داشته اند که فیلترهای HEPA زیر 0.3 میکرون فیلتر نمی شوند و بنابراین نمی توانند ویروس های عروق کرونر موجود در هوا را بگیرند. آن اشتباه است. این مطالعه ناسا در مورد فیلتراسیون HEPA کاملاً فنی است ، اما نمودار موجود در صفحه 7 و پاراگراف قبل به خوبی توضیح می دهد که فیلترهای HEPA در گرفتن ذرات فوق ریز زیر 0.3 میکرون در واقع کارآی ترین هستند - تقریباً 100٪ با 0.01 میکرون استاندارد آزمون HEPA.

اما این لزوماً به معنای محافظت دستگاه تصفیه هوا از شما نیست. از 20 آگوست سال 2020 ، موقعیت CDC این است که ویروس کرونا به طور عمده از طریق قطره های مملو از ویروس که از طریق صحبت کردن ، سرفه و عطسه خارج می شوند ، منتقل می شود. اینجاست که تعریف "هوابرد" پیچیده می شود.

اگر ویروس کرونا تا ساعتها در هوا باقی بماند ، تصفیه کننده های HEPA به طور موثری آن را تصرف می کنند (یا به عبارت دقیق تر ، قطرات آئروسل شده بزاق و موکوس حاوی آن). CDC در توصیه های خود در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن خانه ها در هنگام شیوع همه چیز ، تشخیص می دهد: "دستگاه های تصفیه هوا در صورت استفاده صحیح می توانند به کاهش آلودگی های منتقل شده در هوا ، از جمله ویروس ها در یک خانه یا فضای محدود کمک کنند."

آنچه کمتر مشخص است این است که آیا یک تصفیه کننده HEPA می تواند ویروس را قبل از ابتلا به عفونت آلوده کند یا برای چه ماده ای ، در چه سطحی از قرار گرفتن در معرض ویروس باعث شروع عفونت می شود. ممکن است دستگاه های تصفیه کننده HEPA در مبارزه با ویروس کرونا بسیار کم مفید باشند. ما این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم و از پشتیبانی مداوم خوانندگانمان برای کمک به ما در حفظ اطلاعات دقیق و دقیق قدردانی می کنیم.

در ادامه راهنمایی های اخیر ، توصیه می کنیم که به توصیه های CDC ادامه دهید ، از جمله فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک صورت در خارج از منزل ، شستن مداوم دستان و درمان سطوح مکرر لمس شده با مواد ضد عفونی کننده.

 

در پایان می توانید برای مشاهده انواع مدل ها و برندها، مقالات مرتبط با فیلتر های دستگاه تصفیه هوا و هر آنچه باید در رابطه با دستگاه تصفیه هوا بدانید و قیمت دستگاه تصفیه هوا به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

  • بامین تهویه
  • ۰
  • ۰

یک دستگاه تصفیه هوا عالی می تواند زندگی شما را بهبود بخشد. اما برای واجد شرایط بودن دستگاه ، باید آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند هوای اتاق نشیمن بزرگ یا اتاق بازی را تمیز کند ، به اندازه کافی ساکت و آرام باشد تا بتوانید در اتاق خواب در نزدیکی آن بخوابید و به اندازه کافی ارزان قیمت باشد که بتوانید چند عدد در اطراف خود داشته باشید . خانه تعداد کمی از ماشین آلات این استاندارد را دارند ، اما پس از هفت سال آزمایش 35 دستگاه تصفیه هوا مختلف ، ما معتقدیم که Coway AP-1512HH Mighty استثنایی بهترین مدل در بین آنهاست - همانطور که از سال 2015 تاکنون داشته ایم.

بهترین دستگاه تصفیه هوا در سال 2020

Coway AP-1512HH

دستگاه تصفیه هوا ی کووی توانا ، موثر ، کارآمد و ارزان

Mighty مناسب برای اتاق خواب ، اتاق بازی و اتاق نشیمن یکی از بهترین عملکرد ، با دوام ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های تصفیه هوا است که ما آزمایش کرده ایم.

ظرف 30 دقیقه ، Coway AP-1512HH Mighty آلودگی شدید دود را در یک دفتر 135 فوت مربع ، 1،215 فوت مکعب در نیویورک تا 98.9٪ کاهش داد. در آزمایش های گذشته عملکرد مطلوبی در یک اتاق خواب 200 فوت مربعی ، 1600 فوت مکعبی در شهر نیویورک داشت. و هنگامی که ما آن را در شرایط مداوم دود در یک اتاق کنفرانس وسیع لس آنجلس با تقریباً 10،000 فوت مکعب - که بیش از دو برابر اندازه ظاهرا مشخصات Coway Mighty’s اجازه می دهد - آزمایش کردیم ، آلودگی ذرات را تقریباً 70٪ در یک ساعت کاهش داد. این یک ارزش عالی است ، با قیمت پیش فروش که اغلب زیر 200 دلار (و حدود 470 دلار در مدت پنج سال ، تولید برق و فیلترهای جایگزین). فرم جمع و جور ، عملکرد بی صدا و قابلیت خاموش کردن چراغ های نمایشگر Mighty ، آن را به ویژه برای اتاق خواب مناسب می کند. در استفاده طولانی مدت ، ما بارها تأیید کرده ایم که حتی با فیلترهایی که به مدت یک سال یا بیشتر استفاده می شوند ، مانند جدید کار می کند.

Coway Airmega 200M

نگاه متفاوت ، همان عملکرد عالی

عملکرد 200M و Mighty تقریباً از نظر عملکرد یکسان هستند اما 200M ظاهری دارد که ممکن است ترجیح دهید و اگر آن را با قیمت پایین تری پیدا کنید جایگزین مناسبی است.

Coway Airmega 200M توسط همان کمپانی AP-1512HH Mighty ساخته شده و از هر لحاظ مهم ، یعنی کنترل ها ، سر و صدا و عملکرد ، تقریباً با آن مدل یکسان است. فیلترها و حتی چهره آنها قابل تعویض است. و مانند Mighty ، Airmega 200M دارای ویژگی خاموش کردن صفحه نمایش است که به شما امکان می دهد چراغ های آن را کم نور کنید ، چیزی که ما برای استفاده در اتاق خواب بسیار ارزش داریم. Airmega 200M به جای گرد دارای یک مشبک مربع شکل است - اما این تنها تفاوت عمده فیزیکی است. اگر ظاهر Airmega 200M را ترجیح می دهید یا اگر آن را با قیمت بهتری پیدا می کنید ، ما آن را به همان اندازه توصیه می کنیم.

Blueair Blue Pure 211+

یک مجری عالی برای اتاق های بزرگتر

Blue Pure 211+ به آزمایشات ما دست می یابد و توانایی آن در انتقال حجم بسیار زیاد هوا باعث می شود تا ما برای فضاهای بزرگ انتخاب شود.

Blueair Blue Pure 211+ انتخاب ما در بین دستگاه های تصفیه هوا برای فضاهای بزرگ تا 650 فوت مربع ، به ویژه فضاهایی با نقشه کف باز یا سقف های بلند است. با قابلیت فیلتر کردن هوا در هر ساعت بیشتر از انتخاب برتر ما ، Coway Mighty ، برای دستیابی و حفظ سطح پایین ذرات در چنین اتاق های چالش انگیز سریعتر کار می کند. قیمت پیش پرداخت و هزینه های اجرای Blue Pure 211+ بسیار بیشتر از هزینه های Coway Mighty است (جمعاً حدود 1150 دلار طی 5 سال) اما این قابل مقایسه با بیشتر دستگاه های تصفیه هوا فضای بزرگ است که ما بررسی کرده ایم. این یک تست استثنایی در تست ما بود ، و راه اندازی آن بی صدا و جذاب است. تمام آنچه گفته شد ، مگر اینکه واقعاً به تمیز کردن فضای بسیار ویژه ای نیاز داشته باشید ، Coway Mighty ساکت تر ، کوچکتر و مقرون به صرفه تر ، گزینه مناسبی است.

Levoit Core 300

کوچک ، موثر و جذاب

در یک اتاق خواب کوچک ، اتاق خوابگاه یا دفتر ، Levoit Core 300 جمع و جور و مقرون به صرفه عملکرد بسیار خوبی دارد و عالی به نظر می رسد.

Levoit Core 300

اگر شما نیاز به تمیز کردن هوا در فضایی در حدود 200 فوت مربع دارید ، Levoit Core 300 یک دستگاه تصفیه کننده هوا جامد و ارزان است. این در آزمایش های ما چشمگیر بود و باعث کاهش بیش از 97٪ ذرات معلق در محیط پرتنش در 30 دقیقه در یک دفتر 135 فوت مربع در شهر نیویورک شد. در حالت متوسط ، آنها را بیش از 92 درصد کاهش داد. جذاب و جمع و جور است ، اندازه آن فقط 14 اینچ طول و 8½ اینچ قطر است و ویژگی خاموش کردن نمایشگر آن باعث می شود که خواب با نورهای روشن قطع نشود. با قیمت حدود 100 دلار برای خرید ، ارزان ترین قیمت انتخابی ماست. اما این بسیار کم مصرف نیست: اجرای 24 ساعته 7/7 آن در مدت 5 سال حدود 300 دلار برق مصرف می کند و هفت فیلتر جدید در آن دوره 180 دلار هزینه دارند و این باعث می شود تا کمی طولانی تر از Coway Mighty باشد. و با Coway یا Blue Pure 211+ در اتاق های بزرگ همگام نیست.

Austin Air HealthMate HM400

برای بو و حساسیت شیمیایی

فیلتر HEPA این مدل ذرات معلق (مانند گرده و دود) را از هوا پاک می کند و فیلتر دوم آن بوها و گازهای VOC را به طور موثری از بین می برد - توانایی بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا.

اگر محیط اطراف شما دارای مقادیر زیادی ذرات معلق و ترکیبات آلی فرار (VOC ها یا به طور گسترده تر ، بوها) است ، ما Austin Air HealthMate HM400 را توصیه می کنیم. فیلتر عظیم VOC 15 پوندی آن ، همه افراد دیگری را که با اختلاف زیاد آزمایش کرده ایم ، بهتر می کند و فیلتر HEPA عملکرد بسیار خوبی را در مورد ذرات معلق ارائه می دهد. عملکرد HealthMate با قیمت بالایی همراه است: با هزینه ای در حدود 500 تا 600 دلار در جلو و به طور متوسط حدود 500 دلار برای پنج سال استفاده ، گرانترین دستگاهی است که ما توصیه می کنیم. شما می توانید سه دستگاه تصفیه هوا Coway AP-1512HH Mighty را با هزینه تقریباً یکسان خریداری و اجرا کنید ، و اگر ذرات معلق اصلی ترین نگرانی شما را دارند ، در عوض با این کار می توانید ذرات را از اتاق های بیشتر و فضای وسیع تری پاک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و قیمت دستگاه تصفیه هوا به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

  • بامین تهویه