دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا امروزه در کلان شهرهای دنیا و در دیگر محل های آلوده که مسئله آلودگی هوا را نمیتوان نادیده گرفت، جهت بهبود هوای تنفسی در منزل، محل کار و اتومبیل استفاده میشود

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا امروزه در کلان شهرهای دنیا و در دیگر محل های آلوده که مسئله آلودگی هوا را نمیتوان نادیده گرفت، جهت بهبود هوای تنفسی در منزل، محل کار و اتومبیل استفاده میشود

دستگاه تصفیه هوا را امکاناتی از قبیل توانایی ایجاد یون منفی ازن زن و فیلترهای متفاوت و… از هم تمیز میدهد. در تهیه و خرید دستگاه تصفیه هوا باید به برخی موارد توجه داشته باشیم که در ادامه به آنها اشاره شده است.وجود بیش‌ از اندازه هر نوع آلاینده با توجه به مقدار و مدت پایندگی این آلاینده‌ها در هوای محیط زندگی را که سبب آسیب رسیدن به حیوانات- گیاهان- انسان‌ها و اجسام محل زندگی می‌گردد را آلودگی هوا می گویند.

  • ۰
  • ۰

دستگاه تصفیه هوا سطح دی اکسید کربن را در خانه شما کاهش می دهد.

 

مصرف زیاد دی اکسید کربن می تواند باعث تنگی نفس ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، از بین رفتن توانایی های ذهنی ، بی آگاهی ، حالت تهوع ، افزایش ضربان قلب و فشار خون ، عرق کردن ، خواب آلودگی ، بیماری های ریه و مرگ شود.

داشتن یک دستگاه تصفیه هوا HEPA می تواند دی اکسید کربن موجود در هوا را کاهش دهد و از عوارض جانبی تنفس دی اکسید کربن جلوگیری کند.

تنفس دی اکسید کربن ممکن است بیشتر در خانه اتفاق بیفتد ، زیرا ممکن است گردش اکسیژن در محیط داخلی وجود داشته باشد. دستگاه تصفیه هوا می تواند به عنوان یک راه حل مناسب برای پاک کردن هوا از دی اکسید کربن و گردش هوا استفاده کند.

 

دستگاه تصفیه هوا
 

 

دستگاه تصفیه هوا ترکیبات آلی فرار (VOC) را از بین می برد و خطر ابتلا به لوسمی و لنفوم را کاهش می دهد.

 

ترکیبات آلی فرار مواد شیمیایی هستند که می توانند به فشار بخار بالا در دمای معمولی اتاق برسند ، که می تواند عطر تحریک کننده ای ایجاد کند و به سلامتی شما آسیب برساند زیرا می تواند منجر به سرطان هایی مانند لوسمی و لنفوم شود.

این مواد شیمیایی را می توان در رنگ ها و روکش های دیگر برای دیوارها و اثاثیه و همچنین در لباس ها , پاک کننده های خشک ، خوشبو کننده هوا ، اسپری های آئروسل ، سوختهای ذخیره شده و محصولات خودرو یافت.

اگر شما احساس حالت تهوع و مشکل در تنفس دارید و یا اگر احساس سوزش یا خفگی در گلو دارید ، می توانید بگویید که VOC در خانه شما وجود دارد.

علاوه بر استفاده از دستگاه تصفیه هوا ، می توان مقدار VOC را که به خانه خود وارد می کنید ، با خرید محصولات چوبی فشرده شده "درجه خارجی" کاهش داد ، که می تواند بخارها را از محیط شما خارج کرده و آنها را در دستگاه جداگانه آنها ذخیره کند.

ترکیبات آلی فرار (VOC) مواد شیمیایی موجود در رنگ ها ، روکش مبلمان و اسپری های آئروسل هستند که بوی قوی دارند و می توانند باعث لوسمی و لنفوم شوند. VOCs هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا می تواند کاهش یابد.

 

دستگاه تصفیه هوا حشرات بالقوه خطرناک مانند پشه ها را از بین می برد و از عفونت های مالاریا جلوگیری می کند.

 

تصفیه کننده ها می توانند از شر حشرات آزار دهنده و سخت گیر خلاص شوند که هر یک از آنها می تواند از میکروب یا حتی بیماری عبور کند. این امر از نیاز به اسپری هایی که در کشتن حشرات مؤثر هستند جلوگیری می کند ، اما ممکن است سموم را به هوا وارد کند.

حتی وقتی از حشره کش ها استفاده می کنید ، تضمین نمی کند که همه حشرات به آن مبتلا شوند. به عنوان مثال ، پشه ها از چنین سموم نمی میرند و مسئول بیماریهای جدی مانند عفونت های مالاریا هستند.

با این حال ، از آنجا که دستگاه تصفیه هوا می تواند چنین اشکالاتی را از بین ببرد ، حشره کش ها مضر و غیر ضروری هستند در حالی که تصفیه کننده ها مفید و کارآمد تر به نظر می رسند.

دستگاه تصفیه هوا در کشتن حشرات مؤثرتر از اسپری هایی است که می توانند آلودگی هوا را به خانه شما بیفزایند و برای سلامتی شما مضر باشند. دستگاه تصفیه هوا همچنین می تواند احتمال ابتلا به عفونت مالاریا را کاهش دهد زیرا اشکال موجود در این ویروس ها را از بین می برد.

منبع : بامین تهویه

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی